Sahagún

5 juli 2016 - Sahagún, Spanje

Dinsdag 5 juli
Gisterenavond nog maar net in de slaapzak waarna het behoorlijk gaat waaien. Zolang we in de tent blijven zal deze niet wegwaaien.
Fiets omgewaaid gelukkig vlak naast de tent. Gewekt door een vogelconcert.
Ontbijtje op de camping en op pad.
Wind en zon in de rug, perfect voor de fietsende pelgrims.
Rechte glooiende wegen op de hoogvlakte die ons af en toe aan Australie doen denken.
Busjes met Bagage service hebben we ook gezien. Deze verplaatsen eventueel de bagage voor de wandelaars. In Boadilla del Camino aan de koffie. Hier diverse ooievaarsnesten op de kerk.
Vandaag een redelijk vlakke route.
We hebben 95 km gereden maar we moeten natuurlijk de heilige regel van de Camino niet vergeten
"El camino es la meta" (de weg is het doel). Nu in Sahagún op de camping. Officieel voor voorbijgangers nog gesloten en alleen voor de vaste caravans geopend. De receptie was dan ook gesloten en we hebben een vrij plekkie opgezocht. De penegrino
moet toch altijd welkom zijn! Heerlijk gedoucht en naar het dorpsplein met leuke terrasjes waar weer diverse nationaliteiten bij elkaar zitten. Een zwoele zomeravond. En de Spaanse Piet Paulusma zegt :
"Hasta manana"

1. Joke:
    5 juli 2016
    Zo te zien gaat het goed met jullie. Weer prachtige foto,s. Hoe ver moeten jullie nog. 1 week? Of langer. Nog veel fiets plezier en geniet van het mooi weer. Is hier ver te zoeken. Big hug
  2. Janien:
    6 juli 2016
    Australië doet ook aan jullie denken ;-) wat n prachtige foto's en geweldige verhalen weer. Zo te horen gaat het jullie voor de wind! En zullen jullie nog n beetje rustig aan moeten doen anders racen jullie dadelijk Santiago nog voorbij! Al meer dan 2000km op de teller en nog maar 500km te gaan; geniet er nog van de komende dagen want voordat je het weet heb je je doel bereikt. Succes nog met de laatste loodjes! Zonnige groetjes vanuit Busselton