Abel Tasman NP

24 november 2018 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 24 november

Ontwaakt en vanuit het bed kijk je dan een mooie baai over. Het water als een spiegel. Hier kan geen hotelsuite aan tippen.

Nog voor 8 uur vertrokken naar een volgende grote plaats voor het ontbijt.

Thuis hadden we al wat unieke eetplekjes uitgezocht.

Deze, in Nelson, was zeker uniek. In een grote houten villa uit 1879 door een Engelsman gebouwd. Nu als restaurant cafe ingericht. Melrose House. Heerlijk ontbijt met oa. Pompoen en uitkijkend op de rozentuin. In Nelson de zaterdagmarkt bezocht. Leuke oude ambachten.

We zijn dan wel aan de andere kant van de wereldbol maar het facetimen werkt alsof je in Nederland bent. Met WhatsApp zie je ook, net als thuis, of iemand een bericht typt. Bijzonder dat dit zo werkt.

Onderweg nog gestopt bij The Split Apple Rock. Via een bos naar een verlaten strand en daar ligt in de zee een grote gespleten rots. (Zie foto)

Via heel veel bochten en mooie uitzichten in het Abel Tasman NP aangekomen.

Vandaag zijn we weer gezegend door een aantal buien blijkbaar hoort dit bij de lente in NZ. Maar het gaat de pret niet drukken.

De camping ligt aan zee.

Vanaf onze kampeerplek horen we de branding dus raampjes open voor een heerlijke nachtrust...en een Nieuw Zeelands wijntje !