Blois

13 juni 2016 - Blois, Frankrijk

Maandag 13 juni
Na het ontbijt alle tassen, en dat zijn er 8, weer aan de fietsen gehangen. De handelingen met de bagage kost nog al wat extra energie..
Regenkleding aan want het motregent. Jeanne d'Arc op de foto gezet en afgedaald naar de oever van de Loire waar we de route weer opgepikt hebben. Via een fietspad op de dijk het landschap weer in.
Hier regende het even stevig.
Uiteindelijk werd het op een spatje na droog. Aan de koffie in Clery-St.Andre en de hoge Notre Dame Basiliek bezocht. Hier voor de eerste keer een beeld van apostel Jakobus aanschouwt.  Deze gaan we nog vaak tegenkomen op de Jacobsroute.
Route verder vervolgt. Vlak landschap met stevige tegenwind.
Een 440 meter lange Loirebrug overgestoken en aan de lunch in Beaugency. Mooie historische plaats. Via een lange dijk langs de Loire en zuidwesten tegenwind in de  historische stad Blois aangekomen. Het zijn weer voldoende kilometers voor vandaag  zeker met het "gesjtoemp" tegen de wind in. Overnachting geregeld en fietsjes gestalt. Douchen en de stad in voor iets culinairs want dat gaat er wel in. Zo heeft een doevakantie ook z'n voordelen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kitty:
    13 juni 2016
    Jammer van die regen, maar het gaat vast beter worden. Regenjasjes toch niet voor niks meegenomen! Geen last van spierpijn? Of beurse billen na een week intensief fietsen?
  2. Wim Fredrix:
    13 juni 2016
    Beste Klaas en Diana, vanavond de camper ingepakt om morgen te vertrekken richting Croatia. Daarmee komt voorlopig wellicht een einde aan de vaste dagelijkse lezing van jullie ervaringen en ontberingen. Ik blijf trots op jullie, .... maar er komt nog veel op jullie pad, de ijzingwekkende klim over de col de Somport, de eindeloze Mesata waar geen einde aan lijt te komen, de gang naar de Cruz de Ferro die lijkt op de gang naar Konossos, en vergeet niet oh oh O Cabriero, maar dan lokt in de verte het mooie Galicia, jullie eindpunt. Kortom hou moed en vooral beleef je camino. Tot gauw weer !
  3. Marion:
    13 juni 2016
    Weer leuk om te lezen wat jullie meemaken. Zoveel mooie momenten die je mag koesteren. Fijne avond en tot morgen.
  4. Diana van der Horst:
    13 juni 2016
    Hallo Kitty en Hub, natuurlijk krijg je last van je lichaam zo hier en daar. De ene dag de linker bil dan de rechter, verzuring in spieren of last van armen en schouder. Op tijd stoppen voor iets te drinken en of eten, foto maken of ergens op een bankje zitten helpt dat je ongemakken weer verdwijnen. Leuk dat jullie ons volgen. Tot nu toe gaat het goed! Groetjes van de pelligrono's.
  5. Diana van der Horst:
    13 juni 2016
    Koersdirecteur hoe moet dat nu zonder dat er iedere dag wijze raad gegeven wordt op onze pelgrimstocht! Maar we hebben vertrouwen! Bedankt voor de support en wij wensen jullie een fijne vakantie in Kroatië. De pellegrino's Klaas en Diana
  6. Frank en Marjo:
    13 juni 2016
    Ik weet niet hoe het is en hoe het voelt maar jullie zijn al een flink stuk op weg. Hou vol ondanks de regen want na regen komt zonneschijn.
  7. Kees van der Westen:
    14 juni 2016
    Hallo Klaas en Diana,
    Wat goed, om jullie via de reisverslagen zo te kunnen volgen.
    Zo te zien, gaat alles naar wens(?). Voorlopig nog geen bergen!

Succes verder en nog bedankt voor de berichtjes met foto's.
    Heel hartelijke groetjes,ook namens oom Kees.