Cadillac

20 juni 2016 - Cadillac, Frankrijk

Maandag 20 juni
Gisterenavond kwam nog een Nederlander binnenrollen. Puntje pizza gegeven volgens de pelgrimscode. Zijn tocht gaat naar Lourdes. Het verhaal er achter heeft hij, Geneo, ons later bij een biertje verteld. Zijn moeder is vroeger met twee ernstig zieke zussen (erfelijke longziekte) naar Lourdes geweest. De zussen zijn op jonge leeftijd gestorven toen Geneo nog geen tien jaar oud was. Nu maakt hij de tocht per fiets, vijftig jaar naar dato, om voor zijn oude moeder een flesje Lourdes water te halen.
Vanmorgen nog een broodje van gisteren gegeten en op weg.
Op een terras nog een Nederlands stel getroffen. Zij doen een gedeelte van de Jacobsroute.
Geluncht op een bankje aan een mooie plek bij de rivier Dordogne.
Dit is echt de Bordeaux druivenstreek. Bij iedere rij wijnstruiken staat ook een rozenstruik. Deze gebruikt de wijnboer als indicatie of er luizen aanwezig zijn. De wijnboeren zijn op veel plekken bezig met het spuiten van de wijnstruiken. Niet altijd even fris want op 1 plek voelden we de nevel van de pesticide in ons gezicht. We zullen voorlopig geen last van luizen krijgen. Mooie chateaus en prima fietsweer. Goed insmeren tegen de zon. Het Nederlandse stel weer opnieuw tegen gekomen. Ze had nog stroopwafels van de Jumbo bij zich. Smaakte heerlijk. Nu in Cadiilac op een "camping" dat meer ingericht is voor survivalkamp.  Douche en WC werden nog even extra gepoetst. We staan alleen op een bosachtige plek. Nu met de fiets zonder bepakking naar het centrum. Ook heerlijk met zo'n licht fiets. De zaklamp al klaar gelegd want het zal donker zijn. Muggenspray niet nodig we vertrouwen op luizendouche die vandaag " genoten" hebben.
Happie eten met live muziek in de avondzon.

1. Stanny:
    20 juni 2016
    Heerlijk geniet maar lekker van jullie mooie fiets tocht ik geniet van jullie foto's
  2. Kitty:
    20 juni 2016
    Dat klinkt weer goed allemaal. Hopelijk een nacht zonder muggen en morgen gezond weer op, om jullie route verder te vervolgen.
  3. Jo Merkelbach:
    21 juni 2016
    Hoi globetrappers,

Het even geduurd...jullie zijn inmiddels heel ver (is relatief) verwijderd van ons fabriekje, waar Klaas prima werk heeft geleverd om van een grote onderhoudsstop een succes te maken.
    Vannacht maakte de fabriek product. Eindelijk. Het was voor ons een barre tocht. We gingen op het tandvlees. Ik heb enorm veel respect voor de mannen die tijdens de stop vele kilometers hebben gemaakt en daarna onvermoeid door moesten om de plant weer goed en veilig in bedrijf te krijgen. We moesten bergen beklimmen maar gingen hem weer aan dezelfde kant weer terug. Stap voor stap ging het vooruit om dan toch vandaag eindelijk zover te komen dat er daadwerkelijk product gemaakt wordt.
    Het was een zeer vermoeiende rit.
    Ik weet dat Klaas heel vaak aan ons gedacht heeft. Zeker als hij een beklimming moest overwinnen zal hij gedacht hebben dat hij niet alleen moest zwoegen om boven te komen. Hij moet aan allen van de AFA gedacht hebben. Dat kan niet anders.
    Mag ik jullie nog een gezonde, veilige, zingevende reis wensen. Als Klaas terug is zullen we gaan bijpraten...uiteraard over jullie reis maar zeker ook over de tocht die hier gemaakt is.