Dax

23 juni 2016 - Dax, Frankrijk

Donderdag 23 juni
Gisteren nog in het zwembad geplonsd. Heerlijk na weer een warme fietsdag.
Vandaag uitgeslapen. Het tentje stond in de schaduw en dat scheelt ook om iets langer in de trappelzak te liggen.
We fietsen naar Dax en gaan daar op de camping staan cq. liggen.
Receptie had middagpauze en we zijn in het aangrenzende park op het picknickkleed gaan rusten. In de schaduw van een oude Esdoorn. Stokkie brood en puntje Brie en een blikkie Heineken om het compleet te maken. Kortom een "zwitserleven" tafereeltje.
Plekje op de camping en lekker aan het zwembad gelegen. Maximaal herstellen. Tegenover de warmwaterbron van Dax lekker gegeten. Vanaf morgen gaan we richting berglandschap en zal er al wat geklommen worden. Het rusten heeft ons voelbaar en zichtbaar goed gedaan. We hadden het idee dat we er 10 jaar ouder uitzagen...
De groeten van Dax

1. Wim Fredrix:
    23 juni 2016
    Beste Klaas en Diana, was al bevreesd dat deze semi-rustdag ook geen nieuwe reis-update zou opleveren. Dus in de Kroatische zon was het voor de routedirectie ongeduldig wachten op berichtgeving van het wielerfront. Maar dan toch! Prima de recuperatie is jullie van harte gegund, maar aks routedirecteur moet ik toch streng blijven: dus het motto voor de komende dagen om met Jan van Slilvend te spreken "aan de gewaere". Buen Camino!
  2. Wim Fredrix:
  3. Kitty:
    23 juni 2016
    Dat klinkt goed. Een beetje verwennerij mag ook wel eens. Jullie zien er goed uit. Zichtbaar genietend. Klaas ziet er uit als een echte pelgrim met die baard. Nu nog een lang gewaad en de sandalen aan en het plaatje is compleet. Veel plezier nog samen.
  4. Fokko en Desiree:
    23 juni 2016
    Nou kanjers wat een leuke verslagen! We wensen jullie verder fijne tijd toe en veilige kilometers! Liefs Fokko en Desiree.
  5. Wim Fredrix:
    23 juni 2016
    Nabrander: in mijn enthousiasme twee keer reactie gestuurd, beter dubbel genaaid dan.....
  6. Thea:
    23 juni 2016
    Succes voor de komende klimpartijen :D
  7. Gonny stevelmans:
    23 juni 2016
    Veel succes met de klimpartij.
  8. Frank en Marjo:
    23 juni 2016
    Ha die fietsers, na 12 dagen is een dag rust op zijn plaats . In de grote rondes hebben ze al na zeven dagen een rustdag!! De bergen zijn in zicht dus goede beentjes zijn gewenst. Verder genieten wij van jullie dag verslagen en de bezoeken van de plattelands dorpjes en de lokale kerkjes.
  9. Kees van der Westen:
    24 juni 2016
    Hallo bedevaartgangers,
    Allereerst hartelijk dank en respect dat je iedere dag maar weer de moed vindt om jullie verhalen en foto's te sturen. Ik vind dat bijna zo knap als het fietsen zelf! Al een stukje over de helft; geweldig! Sterkte de komende dagen; maar jullie zijn weer wat op adem gekomen. Goede reis verder, veel groeten van ons, jullie laten ons meegenieten,Bedankt!