Oamaru

2 december 2018 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

Zondag 2 december

Het stratenplan van Dunedin is ooit bedacht vanaf een tekentafel in London. Hierdoor is, onvoorzien, de steilste straat ter wereld ontstaan.

35 % stijging !

Hier leuke foto’s gemaakt.

Verder noordwaarts langs de kust. Bij Moeraki liggen enorme grote ronde keien langs het strand. Volgens een Maori legende zijn dit versteende voedselmanden van voorvaderen. Geologen zeggen gewoon keien van 60 miljoen jaar.

In Waikouaiti aan de koffie. Veel dorpen hebben een typisch gezellig straatbeeld. Houten huizen en winkelpanden met veranda’s en overkappingen.

Veel pick-up auto’s met hond in de laadbak. Of een hijgende hondekop door het autoraampje.

In een volgende plaats Oamaru is bekend om zijn historische gebouwen en oude graan en wol magazijnen. Hierin zijn nu een aantal antiek en souvenirzaken gevestigd. Op verzoek van een winkeldame hebben we, met een speld, op een grote wereldkaart onze woonplaats aangegeven.

In deze plaats is veel in de sfeer van de “Steam Punk”. Veel stoere verroeste kunstwerken in de omgeving.

In de bierbrouwerij een lokaal biertje genuttigd. Onze camperdagen zijn geteld maar een mooie afsluiting komt er aan zodat we op onze wereldkaart thuis ook nog wat spelden kunnen prikken..

1. Hein en Maud:
    2 december 2018
    Als Baldwinstreet naar de hemel voert, dan ga ik daar ook op vakantie. Hele leuke foto's, die een goed beeld schetsen van het hellingspercentage. Ik zou niet graag aan deze weg wonen.
  2. Kevers:
    2 december 2018
    Boh, dat is echt steil! Lijkt me wel een gezellig plaatsje en die keien, heel bijzonder 👌🏻
  3. Theo:
    Op die fiets naar Drachten?😉
  4. Joke:
    2 december 2018
    Ongelooflijk wat steil. Wel leuk om te zien.
  5. Kitty:
    Wat mooi!
  6. Marjo:
    3 december 2018
    Als daar sneeuw op ligt, dan heb je een geweldige sleebaan😂
  7. Elly Van der Horst:
    3 december 2018
    Ohh geweldig..wat een steile weg..en die oude fiets waar klaas op zit..Geweldig