Oamaru

2 december 2018 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

Zondag 2 december

Het stratenplan van Dunedin is ooit bedacht vanaf een tekentafel in London. Hierdoor is, onvoorzien, de steilste straat ter wereld ontstaan.

35 % stijging !

Hier leuke foto’s gemaakt.

Verder noordwaarts langs de kust. Bij Moeraki liggen enorme grote ronde keien langs het strand. Volgens een Maori legende zijn dit versteende voedselmanden van voorvaderen. Geologen zeggen gewoon keien van 60 miljoen jaar.

In Waikouaiti aan de koffie. Veel dorpen hebben een typisch gezellig straatbeeld. Houten huizen en winkelpanden met veranda’s en overkappingen.

Veel pick-up auto’s met hond in de laadbak. Of een hijgende hondekop door het autoraampje.

In een volgende plaats Oamaru is bekend om zijn historische gebouwen en oude graan en wol magazijnen. Hierin zijn nu een aantal antiek en souvenirzaken gevestigd. Op verzoek van een winkeldame hebben we, met een speld, op een grote wereldkaart onze woonplaats aangegeven.

In deze plaats is veel in de sfeer van de “Steam Punk”. Veel stoere verroeste kunstwerken in de omgeving.

In de bierbrouwerij een lokaal biertje genuttigd. Onze camperdagen zijn geteld maar een mooie afsluiting komt er aan zodat we op onze wereldkaart thuis ook nog wat spelden kunnen prikken..