Christchurch

3 december 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Maandag 3 december.

In het zeer relaxte Oamaru aan een heerlijk ontbijtje waarvan je steeds kleinere hapjes neemt om er zolang mogelijk van te genieten😉

Vandaag naar Christchurch op 250 km afstand..een makkie.  Onderweg in Timaru een mooie basiliek bezocht en in Geraldine, een leuke plaats, aan de koffie.

Het landschap naar Christchurch doet Hollands aan. Dus plat.

Christchurch ook wel Quake City genoemd heeft jaarlijks met zo’n 1000 aardschokken te maken en de schok van 2011 heeft een groot deel van het oude centrum doen instorten. Er lopen hier een aantal breuklijnen. Op veel plaatsen is deze ramp nog duidelijk te zien. De Cathedral half ingestort zien is confronterend. Veel gestutte gebouwen en bouwplaatsen met veel staal. We wilden 2 nachten hier blijven maar vinden 1 nacht genoeg.

Niet dat we bang zijn voor een aardschok want we staan in open gebied en het campertje heeft goede vering, airbags en een goed matras.

1. Theo:
    Lekker de natuur in!
  2. Joke:
    3 december 2018
    Ik zie nog geen kerst versiering daar. 🎄🎄
  3. Kitty:
    3 december 2018
    Ja de beelden van de aardbeving toen staan mij nog bij. Gelukkig zijn jullie er maar even!
  4. Arnold:
    4 december 2018
    idyllisch rustig pleintje in het centrum waar je heerlijke koffie kunt krijgen!