Gore

30 november 2018 - Gore, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 30 november

Bij het ontwaken hing er grote mistwolk in het dal maar met de eerste zonnestralen loste deze snel op. Gezicht opgefrist in het beekje met helder en koud smeltwater.

Vandaag gaan we op weg naar Milfords Sound. Hier gaan we met een kleine rondvaartboot door het fjord varen.

Onderweg nog even gestopt bij Lake Gunn. Dit was een geweldige belevenis. Omdat het windstil was spiegelden de bergen met sneeuwtoppen in het water. Mooie foto’s gemaakt die je op de kop kunt houden zonder verschil te zien.

Langs steile rotswanden en veel watervallen die van grote hoogten omlaag vielen.

Via een 1-baans weg door een 1,2 km lange tunnel (in 20 jaar tijd gegraven)om bij de havenplaats te komen. Bij de stopplaats voor de tunnel vlogen Kea’s rond. Groene papegaaien die het bij de auto’s op de raamrubbers hadden gemunt.

Mooie boottocht met luierende     zeehonden, een rond hippende pinguïn, een waterval van zeeeer dichtbij en selfie makende Chinezen.

Na de boottocht onze eigen tocht weer vervolgt met een enorme wolkbreuk, fish & chips in de camper en een overnachtingscamping in Gore..waarbij de eigenaar niet uitgekletst raakte over van alles.

Moe en voldaan aan de “aangeklede koffie”.

Dit wordt goed slapen alhoewel we net ontdekt hebben dat de camping aan een spoorlijn ligt. De trein met opschrift “Kiwirail” is al 2 x toeterend voorbij gekomen.

Good night 💤

1. Kevers:
    30 november 2018
    Prachtig die weerspiegelende meren. (Komt Ad daar ook voorbij 🤪😂🤣)
  2. Kitty:
    30 november 2018
    Prachtige foto's weer, wat een belevenis.
    Hopelijk toch goed geslapen met de 🚆?
  3. Marjo:
    30 november 2018
    Overweldigend die natuur....in 1 woord schitterend!
  4. Joke:
    30 november 2018
    Heerlijk op de boot. En wat een mooie natuur
  5. Elly Van der Horst:
    30 november 2018
    Wat prachtig daar ..zo mooi.
  6. Michel en wilma:
    1 december 2018
    Wat een prachtige natuur!