Milford Sound

29 november 2018 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Donderdag 29 november

De stoffen camping stoeltjes zijn vannacht nat geregend dus..een goed excuus om een leuk ontbijtadresje op te zoeken in Queenstown.

Bij “Joe Garage” een heerlijk ontbijt waarbij Joe zelf nadrukkelijk en zingend aanwezig was.

Vandaag op weg naar Fjordland NP.  Hier zijn veertien fjorden in een prachtig landschap van watervallen en steile bergen.

Onderweg gestopt in Garston.

Een plaatsje gesticht in 1858.

Een groot info bord met oude foto’s en verhalen.

Het kerkje en de pioniers begraafplaats bekeken.

Bijzonder is toch wel de korte geschiedenis van NZ.

Nog even vol getankt voordat we het fjorden gebied ingaan.

Het is lente en de gele Brem en velden vol gekleurde Lupinen bloeien volop.

Het landschap lijkt wel op veel plaatsen door een tuinarchitect aangelegd maar de natuur zelf is hier de architect.

Als je hier van alle mooie uitzichten foto’s wil maken schiet je wel geen meter op.

De Milford Sound Road verder vervolgen. Nog een wandeling gemaakt naar een klein meertje.

De Camp sites zijn hier zonder voorzieningen. Slechts een toilethuisje met een gat.

De eerste plek weer verlaten omdat we hier muggen bleven meppen. Verder door naar een betere grote open plek  met uitzicht op een waterval.

De eerder gekochte GVA

(=groenten +vlees +aardappelen) met het zakmes een kopje kleiner gemaakt. De camper heeft een extra accu / gaspitten / drinkwatertank.

Dus eigenlijk hebben we alles wat we nodig hebben zelfs een “aangeklede koffie”

(=Koffie + Chocolade +Likeurtje)

1. Joke:
    30 november 2018
    Prachtige begraafplaats met de bergen op de achtergrond.