Franz Josef

26 november 2018 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Maandag 26 november

Na een cracker ontbijtje, onderweg is nl. voldoende lekkers te eten, weer op weg naar het zuiden. Via een kustroute met de naam

The Great Coast Road.

Onderweg bij de Pancakes Rocks gaan kijken. Deze

mooie rotsformatie zijn uitgesleten door het zeewater en lijken nu opgestapelde pannenkoeken.

Hierdoor toch wel trek gekregen en daarom in de volgende plaats Greymouth aan de lunch.

Nu ook al op diverse plaatsen verbodsborden gezien welke het gebruik van drones verbieden.

Sommige “high tech” toeristen maken zo hun selfies maar verstoren wel de fauna.

In het oude Golddigger stadje Hokitika een mooi souvenir gekocht. Door het prachtig landschap gekoerst. Uitzichten over rotsen en zee en vervolgens weer door regenwouden waar we versteld staan van de variaties in de kleuren groen.

Nu staan we aan de voet van de "Ka Roimata o Hinehukatere" ofwel de Franz Josef Gletsjer  waar we morgen een wandeling gaan maken.

We kijken uit op de besneeuwde toppen maar zitten zelf met de blote armpjes aan de macaroni.

Dat we niet in de Italiaanse Dolomieten zijn bewijzen de 2 papegaaien die krijsend overvliegen.