Hong Kong

11 november 2018 - Hong Kong Island, China

Zaterdag 10 november

Vandaag maximaal gebruikt gemaakt van onze Octopus Card. Deze aangeschaft op het vliegveld en voor ieder openbaar vervoer bruikbaar.

(Boot / bus / metro)

Vanmorgen eerst met de bus voor een heerlijk ontbijt verzorgt door studenten van een hotelschool.

Hierna de veerboot voor de oversteek naar HK island.

Hier met de dubbeldekker naar de Peak, een slingerende weg bergop naar een prachtig uitzicht over de stad. In de bus een aantal momenten met minder uitzicht. De jetlag speelde namelijk op. En in de rammelende bus kregen de oogleden het zwaar.

In de middag met de dubbeldekker naar Stanley een leuke badplaats aan de zuidzijde van HK Island. Een plek voor de rijkere Hongkonger. Mooi gekapte hondjes welke net bij hondenkapper waren geweest liepen met hun baasjes langs de boulevard. Terrasje gepikt en in het donker met de bus weer terug. De wolkenkrabbers van het financiële district mooi verlicht. Met de veerboot weer naar het vaste land. Er zijn al op veel plaatsen kerstversieringen te zien. Het is druk op straat. Laat in de avond met metro en vervolgens nog een taxi naar het hotel. Morgen onze laatste dag in Hong Kong.

1. Theo:
    11 november 2018
    Er wordt weer volop genoten van deze trip zie ik! Fantastische reis, ben heel erg benieuwd naar Nieuw Zeeland.
  2. Kitty:
    11 november 2018
    Wat fijn dat jullie zo actief zijn!
  3. Dicky:
    11 november 2018
    Weer een prachtig verhaal en hele mooie foto's..geniet van al het moois..
    Groetjes Dicky
  4. Diana van der Horst: