Orere Point

16 november 2018 - Orere Point, Nieuw-Zeeland

Vrijdag 16 november

Vanmorgen vroeg de campingbaas nog of wij ook een Kiwi gezien hadden.

Hij vertelde dat slechts 1 % ven de Nieuw Zeelanders een Kiwi in het wild heeft gezien.

Dus bijzonder was het gisteren wel.

In het “BlahBlahBlah Cafe” een naburig dorp aan een heerlijk ontbijt. Bij verlaten hadden we het gevoel alsof we de lunch ook al hadden genuttigd. Goede bodem voor de rit vandaag. We gaan verder zuidwaarts en laten het drukke Auckland letterlijk links liggen. 1 op de 3 Nieuw-Zeelanders woont in Auckland. Onderweg ruiken we de lentebloesem en de zon schijnt volop.

Af en toe een roofvogel zwevend door de lucht.

Via vele slingerwegen langs de kust nu in Orere Point op camping. Naar het strand gelopen waar de locals de BBQ flink hadden opgestookt. Met hun Pickup auto’s met honden achterin wordt zo het weekend ingeluid. Een gezellig Gypsy tafereel.

Bij de camper een eigen hapje gemaakt en Nieuw Zeelands wijntje ingeschonken.. ook een gezellig tafereel...