Wellington

22 november 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Donderdag 22 november

Gisterenavond arriveerde nog een Belgische dame op een trekking fiets. In Auckland vertrokken en nu op weg naar het zuider eiland. Knap hoor zo in je uppie.

Ontbijt in de zon daarna op weg naar Wellington.

Onderweg flinke regen. We hebben gelukkig met alle weertypen rekening gehouden. Onderweg in een dorp aan de koffie. Was wel een “tokkie lokatie” maar goed de cappuccino smaakte goed. We hebben de jetlag nu wel achter ons gelaten maar de eerste week hebben we af en toe een “giga dip” gehad dat wil je niet weten 🤪

Wat hier ook wel weer opvalt is dat heel veel bezienswaardigheden gratis zijn. In Nederland zou er zeker een hek om heen gaan en een kassa ervoor.

In Wellington nog even een parkeerplek moeten zoeken want 2m70cm rij je niet zomaar de parkeergarage in.

Mooie stad en gezellig rondgescharreld. Met de Cable Car de heuvel op voor een mooi uitzicht over Wellington.

Nu op de campingplek niet ver van de ferry waar we morgen de oversteek mee hebben naar het zuider eiland. Fotocamera weer aan de oplader voor (volgens de reisgids) 1 van de mooiste overtochten worldwide.

Gelukkig houden we geen rekening met “hoeveel foto’s heb ik nog op m’n fotorolletje”

1. Theo:
    22 november 2018
    Geniet van het Zuider-Eiland. Moet geweldig zijn!
  2. Diana van der Horst:
    Gaan we doen! Groeten vanuit een Tiny House 😄
  3. Kitty:
    22 november 2018
    Oh jullie gaan ook naar het Zuidereiland! Moet geweldig zijn . Onze overburen zijn er geweest en hebben ons daar prachtige opnames van laten zien.
    Dat wordt weer genieten voor jullie , maar ook voor ons als volgers.
  4. Joke:
    22 november 2018
    Heel veel groeten uit een koud Merkelbeek
  5. Marion:
    22 november 2018
    Geniet van het Zuidereiland en alles wat er op jullie pad komt!
    Het is weer een geweldige reis waar wij vanaf hier van mogen meegenieten. Klaas en Diana een hele goede veilige reis!
  6. Kevers:
    Hebben jullie beef Wellington gegeten? Schijnt lekker te zijn 😀