Waipoua Forest

15 november 2018 - Waipoua Kauri Forest, Nieuw-Zeeland

Donderdag 15 november

Bij het ontwaken scheen de zon  al volop.

Verder naar onze bestemming.

De route is hierbij natuurlijk ook het doel.

In Kawakawa  een leuke koffiestop in een oud gerestaureerd treinstation.

Af en toe sta je versteld hoe de mensen wonen in dit mooie landschap. Gezien dat mensen in een oude autobus wonen naast een golfplaten schuur. Aangekomen op een camping in de Waipoua Forest, bekend om zijn zeer oude bomen, de Kauri’s. De oudste is ca. 2000

jaar en wordt vereert door de Maori’s.  Ze noemen hem Tane Mahuta ofwel de God van bos.

Vanavond een Bush Walk geboekt. In het donker met een gids het bos in opzoek naar de Kiwi. De kans is klein hebben we gelezen. Deze vogel is zeer schuw. Ieder paartje heeft een territorium van 2 voetbal velden. Met nog 2 campinggasten en gids het bos in.  De gids had een rood spotlicht want het was aarde donker. En jawel hoor !! We hebben zeker een kwartier naar een rondscharrelende Kiwi gekeken. En als zelfs de gids enthousiast is dan heb je een lucky shot.

Een blikje Hollandia bier op de goede afloop.