Waitomo

17 november 2018 - Waitomo Caves, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 17 november

Om 20.30 wordt het ‘s avonds donker en als de zon weg is dan wordt gelijk een stuk koeler. Maar goed vandaag was het toch heerlijk zonnig en korte broeken weer. Via een mooie kustroute, waar de bevolking in houten huizen aan de zee wonen, in Hamilton aan de lunch. Onderweg worden de advies snelheden aangegeven als je een bocht nadert. Dat is handig. Want de tweebaans hoofdwegen hebben een max  snelheid van 100 km/h. Af en toe wordt er met oude auto’s hard gereden. (Types van the Dukes of Hazzard).

Vanmiddag een rondleiding in de Glowworm Cave gehad in Waitomo

Echt duizenden oplichtende gloeiwormen aan het plafond van de grot. Iedereen stil en geen foto’s maken anders gaan ze uit...een dame naast ons kreeg de kriebelhoest maar gelukkig hadden de gloeiwormen hier geen moeite mee.

Trouwens aan iedere gloeiworm hangt een draad waarmee ze insecten vangen.

Heel apart.

Nu op een camping met veel campertjes en campers waar ons campertje in zou passen.

Morgen naar Hobbiton bekend van de film. Thuis nog een keer deze film bekeken als opfrisser. Eens zien wat we allemaal herkennen.