Westport

25 november 2018 - Westport, Nieuw-Zeeland

Zondag 25 november

Om 7 uur zaten we al (in de zon.. yesss) aan een Yoghurtje.

Af en toe kleine mugjes wegmeppen die het op blote lichaamsdelen hadden voorzien. We hadden een ochtendwandeling willen maken maar een local wees ons de verkeerde kant op dus uiteindelijk gewoon maar de geplande route op met de camper. Nog een foto gemaakt van mogelijk overstekende pinguïns.

Met leuke muziek op de radio door het landschap. Wijngebieden en veel schapen / koeien / geiten / herten farms.

Door kleine dorpjes waar je op tijd moet remmen anders ben het dorp weer uit.

De locale mensen in de weer met hun weekendactiviteiten.

Veel pickupauto’s met kajaks en mountainbikes aan boort.

We wisselen af en toe met rijden want het is 4 uur rijden naar Westport aan de westkust. Onderweg landschappen die zo op een ansichtkaart kunnen.

Een Zeerobben kolonie bezocht.

Nu op een camping bij Carters Beach.

Ook nog even over het strand gewandeld en met de voetjes nog even het zeewater gecheckt....Koud!

Steltlopertjes renden langs de kustlijn. We merken dat het langer licht blijft. Tot ca 9 uur.

Nog even met een gepensioneerd Nederlands echtpaar gesproken. Zij waren ook al veel nederlanders tegen gekomen want naar welke uithoek je ook gaat de Nederlander kom je overal tegen.