Chimay

6 juni 2016 - Chimay, België

Maandag 6 juni
Gisterenavond heerlijk gegeten in een Marrokaans restaurant.
Prima geslapen in het Ibis en na het ontbijt vertrokken. Route langs de Maas gefietst. Verder over een prachtig fietspad, oude spoorbaan, naar Marienbourg. Hier pas onze eerste koffiestop na 50 km. Het uitgebreide ontbijt in het Ibis hotel had duidelijk een goede bodem gelegd. Toch een probleempje met de fiets van Diana. De ondersteuning liet het diverse keren afweten. Een fietsenmaker in Marienbourg geraadpleegd. Een stekkertje los en weer vast bleek voldoende om het euvel te verhelpen ....gelukkig...
Mooi zonnig weer 25 graden.
Een aantal stevige beklimmingen waarbij de 9 % aangetikt werd.
Twee dames uit Brugge op de fiets diverse keren tegen gekomen. Ook op weg naar Parijs.
Dreigende onweersluchten in de namiddag en gerommel.
Camping op tijd opgezocht bij Chimay. Een licht gedateerde camping maar super gastvrij want het vandaag gesloten restaurant werd gewoon geopend voor ons als enige campinggasten. Tentje opgezet en stevige plensbui. Heerlijke pasta gegeten. Een halve fles wijn kon niet geserveerd worden... Dan maar een hele fles.