Marcy sous Marle

7 juni 2016 - Marcy-sous-Marle, Frankrijk

Dinsdag 7 juni
Gisterenavond vroeg de slaapzak in. Redelijk goed geslapen. Vannacht nog wat kikkergekwaak en de buurt uil nog gehoord. Ook, zoals de vroege vogels, op tijd opgestaan. Na 7 km via een slagboom op een bospad de grens van Frankrijk gepasseerd.
Vandaag ook redelijk wat hoogtemeters gemaakt. Nog wat slachtoffers opgemerkt zoals een dooie mol / kalf / zwaluw.
Na 20 km op een halve snellejelle een terrasje in Saint Michel. Niet in ieder dorp is een terras voorhanden. We moeten wat meer proviand inslaan merken we.
Prachtig bospad op de route.
Ook verschillende keren de weg gevraagd. Geen mens kan met de engelse taal overweg dan maar met ons minimaal vakantie Frans.
Onderweg op het picknickkleedje gezeten. Bidonnetjes water laten vullen in een dorp.  In Jeantes een kerk bezocht welke muurschilderingen heeft van de Maastrichtse kunstenaar Charles Eyk. De burgemeester van het dorp is speciaal voor ons zijn stempel gaan halen voor het pelgrimspaspoort. Ook van hem geen woord Engels. Super weertje. Vandaag al aardig aangekleurd. 72 Km gereden, hetzelfde als gisteren.
We hadden het voor vandaag wel gehad.
Nu op een boerencamping in Marcy sous Marle. Rond 18.00 donkere wolken en flink gerommel. Tijdens een kleine regenbui, op advies van de boer geschuild in de boerenschuur van de camping. Vanwege de onweersdreiging toch maar op de camping gebleven ipv naar het restaurant in Marle.
Onze nieuwe "aliexpress"campingstoeltjes bevallen prima. Een pelgrim heeft het nog niet zo slecht....