Dangé-St.Romain

15 juni 2016 - Dangé-Saint-Romain, Frankrijk

Woensdag 15 juni
Vannacht gekletter op de tent maar vanochtend bij het inpakken kwam de zon alweer tevoorschijn.
Het dorp St Avertin in gefietst en bij de Marie een stempel gehaald.
Wat lekkers als ontbijt bij de boulangerie en dit in het cafe gegeten. Lokale mensen die hier binnen wippen voor "expressootje".
Heerlijk begin van de dag.
In het trottoir een metalen embleem van St Jacob gespot.
Verder "en route" door het vlakke landschap. Dorpje in en dorpje uit. De skyline van veel dorpen bestaat uit een watertoren en natuurlijk de kerktoren. Via een brug over de snelweg de tolpoortjes kunnen aanschouwen. Nog naar Nederlanders gezwaaid.
De Nederlandse fietsers uit Pijnacker opnieuw ontmoet even gekletst en weer verder. De moraal is goed, zingend en fluitend verder zuidwaarts. De route geeft weer een klim van 12 % aan maar is gelukkig maar kort.
In de middag ook armpjes en beentjes ingesmeerd tegen de zon.
Steeds meer aanwijzingen dat we op St Jacobs route zitten. Zoals weg aanduidingen en de kerk van St Catherine-de-Fierbois waar een Jacobsschelp in de kerk lag bij een  boek waar eenieder een reactie kan achterlaten. Ook Nederlandse reacties. Zelf natuurlijk ook iets geschreven. Rond 16.00 uur donkere wolken in de verte. In Dangé-St Romain eerst in het portaal van de kerk het weer afgewacht. Na de eerste druppels besloten om het hotel in dit dorp maar als overnachtingsplek te kiezen. Fietsen kunnen in de grote garage staan. Het is een eenvoudig hotel met een nicotinegeur welke nooit helemaal is verdwenen. Dezelfde geur zit in de handdoeken. Maar er zijn pelgrims die het veel slechter treffen. Het hotel ligt langs de spoorlijn en als de trein langs komt rammelt alles een beetje. Gewoon vertrouwen hebben in de fundamenten. Zo meteen gaan we hier aan tafel. Benieuwd hoe het eten ruikt en smaakt. Morgen meer..bon apetit..
Ps. Resultaat van de dag: 2 stempeltjes en 73 km .

1. Kitty:
    15 juni 2016
    Helemaal in vakantiesfeer zo te lezen!
  2. Wim Fredrix:
    15 juni 2016
    Halihallo. Wij zijn op weg naar Kroatie nu beland aan de Neusiedlersee,(met wifi). Belanden uiteindelijk via Boedapest nog wel ergens aan de Adria. Moet niet gekker worden, maar hopelijk houden jullie beter koers richting Santiago. Zo te zien gaat het van een leie dakkie en is deze tocht een regelrecht makkie. Zeker met al die buitjes die goed gepland alleen 's nachts jullie blijven bezoeken. Kortom Jacobus wordt met twee vingers in de neus en twee accu's in de tas tijdig gehaald. Hou moed en verder buen camino !
  3. Joke:
    15 juni 2016
    Mooi die stempels. Het worden er nog veel meer. Leuke foto's ook.
  4. Margriet van der Zee:
    16 juni 2016
    Hoorde van mijn moeder over jullie fietsavontuur! Wat ontzettend leuk! Ik ben helemaal bijgelezen en ga jullie zeker volgen :-) Succes met alle komende kilometers!