Poitiers

16 juni 2016 - Poitiers, Frankrijk

Donderdag 16 juni
Buiten verwachting een heerlijk diner gisterenavond.
Een foto maken van de trein achter het hotel niet gelukt want het is een TGV die langs flitst .
Vannacht kwam de trein ook aantal keren voorbij. Maar goed als we het bed al ruiken kiepen we al om .
Na het ontbijt uitgezwaaid door hoteleigenaresse. Onderweg twee heren van bijna zeventig jaar tegengekomen met bepakte fietsen. Ze waren op de terugweg van SdC en hadden dus ook heen gefietst. Aan hun gebruinde gezichten kon je wel zien dat ze al lange tijd in de buitenlucht verbleven. 3 maanden hadden ze hier voor uitgetrokken. Geweldig..
Nog wat tips gekregen voor onze reis gekregen en vaarwel gewenst.
In Châtellerault een kerk bezocht waar een beeld van St. Jacob staat als pelgrim. In Vieux-Poitiers een overblijfsel van een groot Romeins amfitheater op de foto gezet.
Dat de kerkportalen hier groter gemaakt werden heeft te maken met de schuilmogelijkheid voor de pelgrims verteld het routeboekje.
Wij kunnen nog in het bushokje terecht. Zoals een paar km voor Poitiers. Zeer donkere lucht met een stevige bui. Dus schuilen in een bushokje. De bus chauffeuse zwaaide vriendelijk naar ons bij het voorbij gaan. In het centrum van de stad Poitiers een hapje gegeten en ook maar een dak boven ons hoofd geboekt. Het weer klaart weer op en we gaan het centrum van de stad verkennen. Poitiers de stad van de kerken. De Notre Dame indrukwekkend. Steile straatjes die nu duidelijk voelbaar zijn in de beentjes. SdC zal toch niet op een heuvel liggen..

1. Kitty:
    16 juni 2016
    Gezellig jullie verhaal iedere dag te lezen en een voorstelling te maken van de geschreven tekst.
  2. Marion:
    16 juni 2016
    Jammer dat het weer af en toe niet echt wilt meewerken! Wederom is het leuk om jullie verslag te lezen. Morgen weer een leuke dag met hopelijk wat meer zon.
  3. Ria Schuivens:
    16 juni 2016
    Chapeau, Klaas en Diana, leuk om jullie verslag te lezen.
    Elke dag is bijzonder en jullie gaan er relaxed mee om. Ons caminovirus is nog niet over....
    Buen camino, ik blijf jullie volgen.
    Arno en Ria Schuivens.
  4. Frank en Marjo:
    16 juni 2016
    Dat zakt lekker af naar het zuiden. De luchten zijn hier niet anders. Stevige kuiten Diaan!
  5. Frank en Marjo:
    16 juni 2016
    Dat zakt lekker af naar het zuiden! Hier zijn de luchten niet anders. Stevige kuiten Diaan.
  6. Joke:
    Weer prachtige foto's.
  7. Agatha Potma:
    17 juni 2016
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Hoop wel dat jullie meer zon krijgen.
    Zelf vanavond afscheid eten met collega's. Heb het erop zitten. Stop met werken.