Belorado

2 juli 2016 - Belorado, Spanje

Zaterdag 2 juli
De stierenarena waar we met het tentje staan is momenteel een mierenarena.
Via een gaatje in het grondzeil liep het mierenspoor naar binnen.
Gelukkig voor het slapen gaan ontdekt. Gaatje dicht getaped en goed geslapen ondanks een kriebel van een achter gebleven mier. Boeltje gepakt en met behulp van wat Spaanse adviezen de route weer op. De mensen zijn zeer behulpzaam. Bewolkt weer maar prima om te fietsen. Langs de diverse bodega's. In Badarán aan de koffie. Het stadje Santo Damingo bezocht. De kathedraal bezocht. Waar ook een levende kip en een haan in een hok zitten bij de graftombe van monnik Santo Domingo. Altijd weer even zoeken om via de smalle straatjes weer op het goede spoor te komen. De mensen gaan dan spontaan aanwijzingen geven. Zo ook een oude oma vanuit een venster druk met handgebaren. Erg vriendelijk.
Via goudgele graanvelden en een pitsstop op een dorpsplein in Leivi.
De fietscombinatie met aanhangsel heeft altijd veel belangstelling.
De bestemming is vandaag Belorado. Hier zitten we in een B&B van een Maastrichtse eigenaar Paul en zijn Nicaraguaanse vrouw Belmalijn. Erg leuke locatie.
Op de terrasjes komen de pelegrinos bij elkaar. Herkenbaar aan badslippers, gekreukte kleding,  bruine koppen en witte enkels.
De wandelaars enigszins slecht lopend en de fietsers nemen voorzichtig plaats in hun stoel.
Nu gaan we eten in een herberg.
Tussen hongerige mensen met een gezamenlijk doel: Santiago de Compastella.

1. Wim Fredrix:
    2 juli 2016
    Belerado is het dus geworden, halfweg Burgos. Ben beetje jalors op alle ontmoetingen die jullie nu hebben. Constateer dat wij 10 geleden toch flink door het spaanse land zijn geraasd en ons misschien iets meer tijd hadden moeten gunnen. Uit julli verhalen blijkt wel dat het Caminogevoel steeds voelbaarder wordt naarmate je SdC nadert. Morgen is Burgos in het vizier neem ik aan. De stad van El Cid en tevens de plek waar de Mesata begint. Veel succes morgen en buen Camino.
  2. Joke:
    Prachtige foto's. Dit is genieten
  3. Theo:
    2 juli 2016
    Buen Camino. Doe je eigen tempo en eigen ding!
  4. Kitty:
    2 juli 2016
    Mooi verhaal weer. Zo leuk om te lezen. Schrijftalent! Morgen zondag 3/7. Rustdag?
  5. Hein en Maud:
    3 juli 2016
    Alweer een mooi verhaal.succes verder.nog even....
  6. Marion:
    3 juli 2016
    Geweldig om het van dag tot dag te volgen. Wat ik zo leuk vind is dat jullie zo genieten van de omgeving maar vooral van alle mensen die jullie ontmoeten tijdens jullie reis! Camperen is zo leuk je krijgt gemakkelijk contact met de andere gasten. Fijne zondag en een mooie resi verder!