Najerá

1 juli 2016 - Nájera, Spanje

Vrijdag 1 juli

Vannacht is er een stevige wind komen opzetten. In het donker nog wat extra haringen in de grond getikt.
Vandaag een korte route naar Nájera waar een camping ligt in een oude arena waar vroeger de torero de stieren uitdaagde.
Onderweg op een terras gezeten tussen een grote groep wandelaars met diverse nationaliteiten.
In Nájera tentje opgezet en gaan rondscharrelen in het oude koningsstadje. Mooie terrassen langs de rivier Rio Najerilla.
Zelfs nog een paar nieuwe Nikes gekocht. De winkeljuffrouw snapte direct welke maat het moest zijn want maat 43 de "Cuarente y tres" heb ik bij de slijterij al eens eerder besteld.
Een zomerse dag met 29 graden.
Nog 665 km voor de boeg.
Groeten van
Cabbalero Klaas en signora Diana

1. Mariet:
    1 juli 2016
    Zo leuk om jullie reisverslag elke dagboten lezen. Petje af weer voor jullie x
  2. Kitty:
    1 juli 2016
    Klinkt weer goed.
  3. Wim Fredrix:
    2 juli 2016
    In mijn enthousiasme dat jullie op camping El Ruedo zijn beland had ik al een reactie geschreven, die echter blijkbaar niet is blijven plakken. Daarom nog maar eens. Doe ze allereerst de groeten in Najera op el Ruedo. Wisten jullie wanneer hier de laatste corrida heeft plaatsgevonden. Precies 10 jaar geleden hebben de 3 torreros Pietro, Henrique en Guillermo met hulp van Juan de Meijere de laatste stier aan het spit geregen. Ik hoop dat jullie een goed verblijf in Nejera hebben, wij hadden dat tenminste wel. Met wel 4 voorstreffelijke Rioja Crianza flessen en nog meer reden wij de dag erna vals plat in recordtempo naar Burgos. Hopelijk kunnen jullie deze prestatie morgen evenaren en als Diana de sportstand inzet zelfs overtreffen. Allez alle remmen los en op naar Burgos ! Buen Camino