Jaca

26 juni 2016 - Jaca, Spanje

Zondag 26 juni
Geruststellend is de afstand tot de top maar de bijbehorende stijgingspercentages geven een onrustig gevoel. We zullen zien eerst maar eens een goed ontbijt.
Muilezels bepakt en direct omhoog. Proberen zo licht mogelijk te fietsen om de knietjes te sparen.
Bergtoppen in de wolken. Auto's verdwijnen in de tunnel en wij slaan links af een slingerweg in. Heerlijk de rust met af en toe een koeiebel.
Een snelheidsrecord verbroken namelijk 4,7 km per uur bergop. De wereld werd steeds kleiner. Fietsen in de wolken. Het is koud op deze hoogte. Asfalt gaat traag onder ons door. Tegen de bergwand horen we wandelaars die een hoger pad volgen. Een Duitse jongen gesproken die al vanaf Toulouse te voet op weg is naar SdC. Op de top bij de grensovergang naar Spanje aan de koffie en koek. Voor de kou van de afdaling extra jasje en beenstukken aan. Mooie weg naar beneden waarbij de temperatuur voelbaar stijgt.
In Villanua aan lunch. Helemaal in de Spaanse sfeer met gitaarmuziek op achtergrond. Het Spaanse taalgidsje tevoorschijn gehaald.
Verder downhill. De route via Jaca is de oude oorspronkelijke pelgrimsroute. We zijn nu op een camping in Jaca op 820 meter hoogte. Licht bewolkt en lekker warm. Bij Jaca maken we ook op de kaart de bocht naar het nog verre westen. Santiago is vanaf hier nog "slechts" 930 km.

1. Wim Fredrix:
    26 juni 2016
    Gefeliciteerd Klaas en Diana met jullie prestatie. Tourdirectie is met recht trots op de door jullie behaalde mijlpaal. Ook bij is een wooord van dank op zijn plaats aan Giant Cycles ! En nu op naar Santiago ! Buen Camino.
  2. Frank en Marjo:
    26 juni 2016
    Dikke proficiat en knuffel voor deze overwinning. Frankrijk ligt nu achter jullie, nu alleen nog Spanje.
  3. Hein en Maud:
    26 juni 2016
    Ongelooflijk, wat een prestatie. Jullie krijgen er wel veel voor terug in de vorm van vele mooie uitzichten en ervaringen. Ook leuke berichten, die wij met plezier volgen.
    Veel succes voor de komende kleine duizend km. Groet, Hein
  4. Kitty:
    26 juni 2016
    Wat is het weer een leuk verhaal geworden. Wat een inspannende zondag voor jullie. Dat voelt vast als een overwinning. Respect! Nog een dikke week? En jullie hebben het doel bereikt. Ben benieuwd naar het vervolg. Succes.
  5. Joke:
    27 juni 2016
    Proficiat. Wat een mooie prestatie. Wij zijn trots op jullie. Een hele dikke knuffel en nog veel rijplezier
  6. Thea:
    Gefeliciteerd :D
  7. Anneke Spoelstra:
    27 juni 2016
    Volg jullie tocht naar SdC met veel bewondering voor jullie prestatie. Geniet van de leuke verslagen over het wel en wee van de tocht, het lekkere eten en de leuke mensen die jullie ontmoeten. Groetjes, tante Anneke.