Urdos

25 juni 2016 - Urdos, Frankrijk

Zaterdag 25 juni
Gisteren op de camping een leuke avond gehad "with a Welsh couple Pauline and Richard".
We zaten eerst saampies in de grote partytent, vanwege het onweer, maar uiteindelijk met 20 Engelsen stellen. Met sommige mensen heb je een klik.
Zo ook met Pauline en Richard.
Goed geslapen. De reacties op reislogger zijn leuk en goed voor de  moraal. Boeltje gepakt en in het dorp in een cafe aan het ontbijt. Café volledig ingericht voor Santiago pelgrims. Zelf op het toilet (zie foto).
Motregen worden druppels.
Keien muurtjes langs de percelen
Het valt de laatste paar dagen op dat hier diverse helicopters rondcirkelen. Of dit met de grens te maken heeft..
In Oloron-St.Marie de kathedraal en cafe bezocht. Het klaart op.
Ook deze plaats staat vanouds beschreven als vertrekpunt voor pelgrims. Wolken beperken het uitzicht op de bergtoppen. Via prachtig berglandschap na 74 km aangekomen in Urdos op 748 m.
Zelf overnachten we op 752 m. Namelijk op de 1e verdieping van een hotelletje. We zijn nu 14 km onder de top van Col de Somport dat tevens de grens is met Spanje.
Deze laatste kilometers zijn stevig dus een stevig ontbijt is belangrijk.
We zien ook meer wandelaars met bagage op de rug. Wij hangen de bagage liever aan de fiets. Douchen en aan tafel...

1. Kitty:
    25 juni 2016
    Gezellig wat jullie steeds schrijven. Zo beleven wij jullie tocht ook een beetje mee. Al bijna in Spanje........... geweldig. Fijn dat alles goed gaat.
  2. Fokko en Desiree:
    25 juni 2016
    Nou leuk om steeds te lezen en wat zijn jullie al ver! Fijne reis samen en voorzichtig maar en veel plezier!
    Groetjes van ons 2
  3. Wim Fredrix:
    25 juni 2016
    Goed zo, nog even met eerbied halt gehouden alvorens de definitieve aanval in te zetten. Wilde gisteren de pret al niet drukken, maar vond de gisteren ontvouwde plannen om de Somport in 1 klap te overmeesteren al een tikkeltje ambitieus. Maar een koersdirecteur is er vooral om de moraal hoog te houden, vandaar. Maar goed beste pelgrimsvrienden, morgen is er geen ontkomen aan, en zal de Somport de door jullie opgedane moraal en motivatie (en een beetje de e-actieradius) definitief gaan testen. Hou scherp koers, laat je niet afleiden en Kom vooral goed en veilig boven en weer beneden. Nogmaals bon courage en buen camino.
  4. Marion:
    25 juni 2016
    Jammer dat het weer ook jullie soms in de steek laat alles is toch net iets mooier als de zon schijnt! Mooi om te lezen dat bepaalde mensen net iets meer in je los maken! Carpe Diem op naar weer een mooie nieuwe dag! Slaap lekker.
  5. Agatha Potma:
    25 juni 2016
    Geweldig jullie fiets avontuur. Zoveel ervaringen en zoveel mensen die jullie ontmoeten op jullie tocht. Een reis om nooit te vergeten. Geniet van jullie verhalen. Lieve groet Karel Agatha.
  6. Theo:
    25 juni 2016
    Mooi. Pelgrimstocht met feesttent! Tja, soms is ff relaxen nodig voor een bergetappe, nietwaar?
    In ieder geval, succes morgen met de klim!!