León

6 juli 2016 - León, Spanje

Woensdag 6 juli
Gisterenavond nog mooie avondluchten op de foto gezet.
Vanaf de "illegale" plek op de camping in Sahagún vertrokken.
De bestemming wordt vandaag de oude koningsstad León.
De eerste 4 kilometer is een oude Romeinse weg.
We blijven op ca. 800 meter hoogte en overwegend vlak. Het ontbijt bij een eerste koffiestop na 10 km. Terrasje in de zon met mooie muziek. Veel wandelaars op de been. Een Belgisch echtpaar op de fiets ontmoet. Zij waren vanaf Antwerpen komen fietsen. De camping iets ten oosten van León niet kunnen vinden. Iemand zei dat er geen camping was en een ander wees ons een richting op waarbij we ook onze twijfels hadden. Het centrum van León in gereden. Bij de grote kathedraal op een terrasje gewacht tot de Spaanse VVV open zou gaan om daar een overnachtingsplek te regelen. VVV bleef dicht dus zelf op pad. Na omzwervingen door de stad bij een hotel een kamer geregeld. Als pelegrino kregen we nog korting op de kamer en ontbijt en twee T-shirts met een Camino opschrift. Super !
Het stallen van de fietsen was wat til werk samen met de "liftboy", maar goed ze staan veilig.
Stad ingelopen. León een stad met een rijke historie. In het jaar 68 een Romeinse legioensplaats. Veel terrasjes en gezellige pleintjes. Grote kathedraal bezocht met prachtige gebrandschilderde ramen. Na dit cultuursnuiven morgen weer op de pedalen..als de liftboy maar weer even wilt meehelpen.

1. Joke:
    Mooie foto's. Het blijft een bijzondere reis. Geniet ervan.xx
  2. Fokko en Desiree:
    Hey Kanjers nog veel plezier en voorzichtig aan groetjes XX
  3. Frank en Marjo:
    6 juli 2016
    Lijkt me een mooie stad. Het wachten is beloond, vanavond lekker in een bed.
  4. Kitty:
    6 juli 2016
    Wat een belevenissen. Wens jullie een goede nachtrust en morgen gezond weer op!
  5. Petra van den Broek:
    8 juli 2016
    Wat een mooie foto's. slapen jullie ook nog in refusio's? Is het zwaar rijden met alle kampeerspullen, ik zag dat julliezelfs stoeltjes mee hadden. Is het zwaar fietsen, berg op?