Murias

7 juli 2016 - Murias, Spanje

Donderdag 7 juli
Na een heerlijk uitgebreid ontbijt weer verder oostwaarts.
Weersvoorspelling is 28 graden en zon. Drukte van de stad achter ons gelaten. Door kleine dorpen die bijna allemaal een ooievaarsfamilie huisvesten. Door smalle straatjes waar de grote hoeveelheden zwaluwen schaduwen op de weg laten zien.
Na de oude brug in Hospital de Orbigo met een Vlaminck gesproken die al 2000 km onderweg was en gisteren toch maar nieuwe schoenen had aangeschaft.
In een dorpje Barrientos bij de dorpskraan en picknickbank in de schaduw een siësta met powernap gehouden. Via een zeer steil klimmetje (nog net de pedalen rond kunnen krijgen) in Astorga aangekomen. Hier direct moeten gaan schuilen vanwege onweer. Een cafe met kaartende mannen en met een schuin oog kijkend naar de Tour de France met hun favoriet Contador.
Zonnetje komt weer door en we gaan op een terras aan het hier zo populaire pelgrimsmenu. Naast ons zit een een dame uit Polen. Ze is arts in Warschau en loopt de camino. Het was "nice talking" met haar. Ze heeft ook veel fietsvakanties gedaan en heeft haar  visitekaartje aan ons gegeven. Erg leuk.
Op weg naar een camping bij El Ganso begon er gerommel in de lucht. Ondanks dat het droog bleef een kamer genomen in Murias. Een soort haciënda achtige lokatie waar meerdere pelgrims verblijven. Een teek had zich in m'n lijf genesteld. Met de tekentang en ontsmettingsmiddel bestreden.
Komen we ook het Belgisch fietsende stel van dinsdag weer tegen die hier ook overnachten. De fietsen staan allemaal achter de poort in de terrastuin. Leuk pelgrimssfeertje.
Ook nog gesproken met een Amerikaan uit Californië. Op deze unieke plek komen we dan bij toeval weer terecht. Dit is wat deze reis zeker zo leuk maakt.
Adios..

1. Mariet Augenbroe:
    Hoi Diana,
    Wat leuk om jullie nog even te volgen!
    Via Ria mijn nicht jou blog gekregen!
    Het is al lang geleden dat we elkaar ontmoet hebben maar zo zie je hoe klein de wereld is!!!
    Wij fietsen ook graag vandaar mijn interesse.
    Wij zijn naar Lourdes en naar Rome gefietst.
    Goed dat je meteen de teek gezien hebt en natuurlijk verwijderd hebt want die beestjes kunnen veel narigheid geven.
    Heb de foto<s en alle verhalen nog niet gelezen maar ga dat zeker doen.
    Wens jullie veel sterkte en succes verder, zeker met die temperaturen!!
    Groetjes Mariet
  2. Marion:
    7 juli 2016
    Waarom kan het niet altijd zo zijn dat mensen met elkaar praten over dingen die ze gemeen hebben! Mooi om te lezen dat dat op jullie reis steeds weer gebeurd. Bewondering voor wat jullie doen en uitkijken naar jullie verhaal van morgen. Slaap lekker en morgen weer een hele mooie dag!
  3. Kitty:
    7 juli 2016
    Hopelijk wordt dat geen gezinsuitbreiding met al die ooievaars onderweg. Zeker ook als ik lees over siësta en korte slaapjes!!
    Gezellig om steeds weer nieuwe mensen tegen te komen, met veelal dezelfde interesses.
    Wens jullie succes voor de komende kilometers en nog heel veel gezelligheid.
  4. Theo:
    7 juli 2016
    Lekker temperatuurtje wordt dat morgen dus. Is misschien toch prettiger dan bliksemschichten ontwijken denk ik. Het blijft een fantastische belevenis, ook voor ons lezers!