Coucy

8 juni 2016 - Coucy-le-Château-Auffrique, Frankrijk

Woensdag 8 juni
Natte voeten gekregen bij het inpakken van de kampeerspullen. Het gras was nat en stond hoog.
Een optie om droge voeten te houden was om de opgedroogde koeieflatten als stapstenen te gebruiken maar dit had niet de voorkeur. In het naburige Marle de bakker bezocht voor ons ontbijt.
Het was bewolkt met af en toe een druppeltje, te weinig voor de regenjas.
Via boerenlandschappen naar Laon.
Onderweg wat stempeltjes gescoord. Oa. Bij een leuk gemeentehuis in Suzy. Hiervoor moest de poetsmadame wel even de burgemeester bellen die vervolgens kwam om de stempels in onze pelgrimspaspoorten te zetten. Vervolgens een flinke klim omhoog en natuurlijk een mooie afdaling. Na 65 km in Coucy binnen de stadsmuren een hotelletje geboekt. Fietsen kunnen achter het  hotel onder een overkapping. Nu op het terras heerlijk in de zon.
Om 19.00 uur schuiven we hier aan tafel. Dat zal smaken na het gisteren gemiste restaurantbezoek.
Een pelgrim moet flexibel zijn.