Minzac

19 juni 2016 - Minzac, Frankrijk

Zondag 19 juni
Om 6.45 hoorden we Peter met zijn Landrover al naar de bakker gaan. Gisterenavond vertelde hij nog dat hij in zijn werkzame leven directeur van een instelling voor verslaafde jongeren is geweest. Er kwamen ook groepen mensen vanuit de instelling naar deze locatie in Frankrijk als therapie. De laatste jaren komen hier nog steeds groepen tienermoeders met hun baby's. Maar nu zijn wij de enige gasten.
Ontbijttafel stond voor ons om 7.30 klaar. Zelf gingen ze samen de hele dag naar een markt voor vetplanten en cactussen. Rondom het huis is duidelijk te zien dat dit zijn hobby is. "Laat de boel maar de boel en kijk maar hoe laat jullie vertrekken"
Boeltje ingepakt en vertrokken. Mooie oude toeristenplaats
Aubeterre-sure-Dronne op de route. Hier is een kerk die geheel uitgehouwen is in de bergwand. Aan de koffie en de crepes (prima fietsvoer) op een gezellig dorpsplein. Wat Nederlands en Engels om ons heen. Sommige mensen blijven even staan bij onze fietsen. Zo ook nog met een Australiër gesproken uit een plaats boven Sydney waar wij ook met het campertje zijn geweest. Een oudere fransman op een krakende en piepende Peugeot racefiets heeft ons nog een mooie vlakke weg gewezen en is 10 km met ons mee gefietst. Tijdens deze "achtervolging" belde Pim met "proficiat met vaderdag". Kijk dat geeft energie.
Ja inderdaad vaderdag waarvan de betekenis nu vanaf dit jaar voor altijd veranderd is...
Na 40 km met 5 Brabantse pensionado's op de racefiets gesproken die we een aantal dagen geleden ook al hadden gezien. Ze keken verbaast dat ze ons weer tegenkwamen. Wij ook.
Mooie route door bosgebied.
Na 72 km in Minzac op de camping.
We zitten nu ter hoogte van Bordeaux, zonnetje schijnt en zometeen gaat de pizzeria op camping open. Berichtjes van de kinderen..vaderdag kan niet meer stuk. Bonsoir

1. Marion:
    19 juni 2016
    Geweldig om jullie te volgen! Zo leuk om mee te lezen wat jullie ervaringen zijn op een dag die voor ons alleen de betekenis van vaderdag heeft! Fijne avond slaap lekker en tot morgen!
  2. Kitty:
    19 juni 2016
    Dat was al vroeg dag op Vaderdag en ook nog eens zondag. Van rusten is dus niks gekomen. Maar genieten des te meer en dat is belangrijk op deze tocht naar "Spanje"!
  3. Gonny stevelmans:
    19 juni 2016
    Wow, zo leuk om jullie belevenissen iedere dag te lezen.Geniet lekker samen, hier nog altijd kwakkelweer.
    Morgen melden ze 15 uur regen achter elkaar.
    Dus fiets maar lekker de zo'n tegemoet.
    Groetjes Math en Gonny.
  4. Theo:
    19 juni 2016
    Wat een avontuur. Maak maar genoeg foto's. Zeker straks in de Pyreneeën. En blijf vooral genieten!!
  5. FamQ:
    groetjes en liefs uit Brunssum,famQ
  6. Hanneke:
    19 juni 2016
    De pap van Klaas heeft zeker een stukje mee-gefietst deze dag. Goede reis verder
  7. Frank en Marjo:
    19 juni 2016
    A la campagne en France, bonne route. A demain, becoup d'embrasses.
  8. Wim Fredrix:
    20 juni 2016
    Vanaf een mooi terras met WiFi in Vodice constateert de Routedirectie met genoegen dat de aspirant-pelgrims het uitstekend doen. Maar blijf jullie in de gaten houden! Buen Camino!