Lemerie-Gurat

18 juni 2016 - Gurat, Frankrijk

Zaterdag 18 juni
Heerlijk geslapen alleen om 3 uur opgeschrikt door een aantal harde knallen. Geen idee wat het was.
Om 8 uur aan de ontbijttafel bij Madame Claudine, 83 jaar. Ze had de tafel gedekt in haar keuken. Zelf gemaakte jam zoals groene tomaat confiture. Er schoof ook nog Belgisch stel aan. Zij waren op zoek naar een tweede huis in deze streek. Blijkbaar is deze regio geliefd bij buitenlanders want gisteren troffen we ook al Engelsen in het cafe. Nog iets in het gastenboek geschreven en een visitekaartje gekregen zodat we haar een mailtje kunnen sturen zoals ze zelf aangaf. Een oudere dame maar helemaal up-to-date.
Weer op weg en na een aantal dorpen het fietsende stel uit Pijnacker weer tegengekomen. Ze hadden ook overnacht in Charroux en wisten te vertellen dat de knallen van afgelopen nacht de autobanden van een auto waren die in de brand stond. Het weer was prima vandaag met zon en wat wolken. Heuvellandschap dat wel iets van de Toscane had. Dus ook de nodige hoogte meters gemaakt. In het gras langs het water snelde een hele beverratten familie de struiken in net te laat voor een foto.
Prima campingweertje maar de campings liggen niet voor het oprapen. Twee keer een ree gespot. Na 104 km bij een Nederlands stel in Lemerie-Gurat aangekomen. Peter (lijkt op Rien Poortvliet) en Linda hebben een oude boerenwoning op een groot goed. En ze noemen hun plek "pleisterplaats St Jacobs fietsroute" . Heel eenvoudig maar een superplek. Ze hebben ons alleen gelaten want ze zijn naar een feestje in een dorp verderop. Ze snappen ook waar de pelgrim blij van wordt...
Karafje rode wijn en nootjes !

1. Kitty:
    18 juni 2016
    Zondag rustdag???
  2. Wim Fredrix:
    18 juni 2016
    Hoezo rustdag, het spel is nu pas op de wagen gezet, de echte pelgrimskilometers en hoogtemeters moeten nog komen. Tijd voor rusten genoeg, allez voort en buen Camino verder !
  3. Frank en Marjo:
    19 juni 2016
    Zadelpijn verdwenen, conditie genoeg nu. Jullie gaan lekker!
  4. Joke:
    19 juni 2016
    Wat een bijzondere mensen komen jullie tegen. Mooi is dat. Geniet ervan
  5. Asta:
    19 juni 2016
    We genieten van jullie verhalen.
    Stiekem reizen we een beetje mee.
    Dikke knuffel oet "Bingelder"