Navarrenx

24 juni 2016 - Navarrenx, Frankrijk

Vrijdag 24 juni
We hadden vannacht al een spatje regen verwacht gezien de weersvoorspelling. Maar gelukkig droog bij het opstaan en inpakken.
Al hoe wel droog...Diana rook vannacht een vreemde geur, en bij nader onderzoek bleek er een kat tegen het tentdoek gewaterd te hebben. We houden van katten maar dit vinden niet leuk.
Beentjes voelen goed. Vandaag volgen we de route door het dal van Gave d'Oloron. Via historische pelgrims plaatsen met af en toe een steil klimmetje. In Limburg kennen we diverse dorpen welke eindigen op "rade". Hier ook een plaats nl. Peyrehorade. Uitspraak niet bekend...
We passeren een belangrijke splitsing waarbij de keuze gemaakt moet worden òf via Col de Somport
òf via de binnenbocht (St Jean Pied de Port) naar Spanje. We houden het oorspronkelijke plan via Col de Somport.
Onderweg nog een bluffende en blaffende hond ontmoet die een stukkie meerende. Het geheime wapen hiervoor nog niet gebruikt. Gelukkig voor de hond. Mooie etappe vandaag. Hopen dat er op de camping, op ons einddoel vandaag, iets te eten is anders wordt het de appel die nog in de tas zit. We naderen Navarrenx en zien dat de aanwijsborden van de camping drie sterren aangeeft. Mooie camping met restaurant en veel Engelsen die het over de brexit hebben. Morgen gaan we Col de Somport aanpakken of hij ons..
Nog een laatste update van 17:30
*tentje staat
*gedouched
*regen en onweer
*zeer grote partytent om lekker te zitten
*pizza wordt zo gebracht
*lokale wijn op tafel

1. Theo:
    In vino veritas!!
    De waarheid ligt boven op de Col. Gaat zeker lukken. Trap ze!
  2. Wim Fredrix:
    24 juni 2016
    Wijs besluit om het geheime wapen tegen de hond nog niet in te zetten ! In de Navarrastreek en zeker Galicia zijn er nog genoeg moenten om dit ultieme wapen te gebruiken. Morgen dus de big day: de aanval op de flanken van de Somport en zullen jullie het dak van de hele route bereiken. Tevens wordt morgen een glorieuze entree gemaakt in het land van de heilige Jacobi. Kortom morgen wordt een legendendarische etappe. Veel succes, bon courage en een bijzondere buen Camino. Routedirectie is in gedachte bij jullie.
  3. Kitty:
    Succes!
  4. Jos corbeek:
    24 juni 2016
    Knap hoor dat jullie dit doen, petje af. Laat het wijntje goed smaken. We lezen vanaf nu jullie reisverhalen. We wensen jullie nog veel veilige kilometers.
    Groetjes van José en Josje.
  5. Frank en Marjo:
    24 juni 2016
    In het Limburgs betekent rade een open plek in het bos misschien is dit bij jullie ook wel het geval (haha). Hopelijk hebben jullie bij de beklimming naar het dak van jullie reis goed weer, dat fietst toch iets prettiger. Ps vergeet de krant niet op de borst bij de afdaling. Bon route et a votre sante.
  6. Janien:
    25 juni 2016
    Kan niet geloven dat jullie na 3 weken fietsen al in Spanje zijn en al zoveel kilometers hebben getrotseerd! Geweldige prestatie! Wat n avontuur en zoveel bijzondere ervaringen dat jullie opdoen! Wij wensen jullie heel veel succes met de beklimming en de verdere km's!
    Sterkte en zonnige groetjes vanuit Busselton!