Orleans

12 juni 2016 - Orléans, Frankrijk

Zondag 12 juni
Goed uitgerust en na een lekker ontbijt weer op de fiets. De beentjes voelen goed. Stevige bries over het landschap. Diana verricht goed knechtenwerk !
In Toury aan de koffie. Volgens het routeboekje was Toury een belangrijke plaats voor pelgrims op weg naar het zuiden. Bij de kerk nog twee nederlanders op de fiets gesproken. Zij leggen de route naar Santiago in etappes af. Dit jaar is hun doel Bordeaux. Regenjasjes aangehad vanwege buiig weer.Een mooi geasfalteerde bosweg doorkruist. Hier was behoorlijk wat regen gevallen. Hierdoor stond de weg blank. Voetjes hoog en doorrollen. Nu de stad Orleans bezoeken bekend van de grote kathedraal. Hier heroverde Jeanne d'Arc de stad van de Engelse overheersing verteld het reisboekje. Stempeltjes in de kathedraal laten zetten. Een poosje met een geïnteresseerd belgisch stel gesproken. Klein hotelletje (het wordt soberder) in het centrum. De eerste 700 km hebben we achter ons liggen en liggen op schema. Nu aan de Loire die behoorlijk hoog staat. Vanavond ook hier nog een flinke bui maar in Limburg ook lezen we op het www. Morgen verder zuidwaarts ☀️

1. Agatha Potma:
    12 juni 2016
    Hier is het behoorlijk nat.
  2. Joke:
    12 juni 2016
    Bij ons is het nog droog. Mooie plaats Orleans. Echt de moeite waard.
  3. Kitty:
    12 juni 2016
    Leuk jullie verhaal weer te lezen.
  4. Frank en Marjo:
    13 juni 2016
    Jeanne d'Arc the maid of Orleans, bijzonder om ook daar te zijn geweest. En och Pinkpop was ook nat vandaag met sir Paul Mc Cartney. Overigens ook een duiven losplaats.
  5. Wim Fredrix:
    13 juni 2016
    Begin langzamerhand trots op jullie te worden: 700 km in 9 dagen, nodige buitjes, natje voetjes en nu niet eens van het gras, sober hotelletje en weer een stempeltje gescoord. Kortom het compostelaat begint te gloren en Santiago is binnen het bereik van 2000 km gekomen. Buen Camino !
  6. Elly Van der Horst:
    Hallo klaas en Diana.
    Zo leuk om jullie te volgen.
    Jullie gaan als een trein...mooie foto's steeds.
    Hier in limland steeds vies weer ☔. Regen regen regen.nou gr Elly en Anne
  7. Hein en Maud:
    13 juni 2016
    Goed gedaan hoor en .. mooie foto's.succes met de verdere kilometers. xx