Angerville

11 juni 2016 - Angerville, Frankrijk

Zaterdag 11 juni
Vannacht heeft het wat geregend.
Vanmorgen bij vertrek droog. De eerste boulangerie bezocht voor ontbijt en een bakkie koffie.
Heerlijk al die keuzes bij de franse bakker. Vandaag een beetje rustig aan. FF recupereren van vrijdag.
Veel trimmers op de been.
Onderweg hupte een ree door het klaprozenveld. Rond 13.00 regenjasje aan. De eerste keer deze reis dat we het regenjasje aanmoeten dus niets te klagen. Een franse dame op een parkeerplaats vertelde ons dat ze pelgrimsroute te voet had gedaan vanaf de Spaanse grens. Ze was helemaal enthousiast van onze onderneming. Om 14.00 verplichte pauze vanwege een regenbui. Een dorpscafe met voortdurende oude rock&roll muziek en oudere "locals" aan de bar. Ook hier troffen we een dame die vandaag nog naar Portugal vloog om van daaruit de pelgimsroute te lopen. Rugzak en jacobsschelp had ze bij zich. Heel bijzonder en leuk. De fransen begroeten ons vaak. Bonjour horen we veelvuldig. Vandaag ook weer heel wat af "gebonjourd" !
Weer verder en gezien de weersomstandigheden een hotel op gezocht in Angerville ca zes km van de route. Het enige authentieke    en stijlvol ingerichte hotel in het centrum. Licht prijzig..maar ja..een pelgrim heeft ook z'n verwen behoeftes !
Happie gedaan in centrum waar het op dat moment flink plensde. Gelukkig niet op de camping gaan staan.
Vandaag 65 km op de teller.

1. Kitty:
    11 juni 2016
    Leuk om jullie zo te volgen. Lekker bed zo te zien. Morgen uitslapen? Is tenslotte zondag!
  2. Joyce:
    Waarom jacobsschelp?
  3. Diana:
    11 juni 2016
    Hoi Joyce. De Jacopsschelp is het embleem van de bedevaart van Santiago de Compostela. Je ziet hem op de route veel terug komen op gebouwen. Gaf vroeger bescherming tegen struikrovers. Groetjes van Klaas en Diana
  4. Wim Fredrix:
    11 juni 2016
    Ok, beste pelligrono's, een prijzig hotelletje is jullie gegund na het eerste regenbuitje, maar morgen wordt er toch weer voor een sober pelgrimsverblijf gekozen. Ga zo door, bueno camino!
  5. Joke:
    12 juni 2016
    Geweldig dat bed. Lekker geslapen? Mooie foto's. Wij genieten mee.