Charroux

17 juni 2016 - Charroux, Frankrijk

Vrijdag 17 juni
Dagen vliegen voorbij. Morgen al weer 2 weken op weg. Als we op de kaart van Frankrijk kijken zien we dat we al ver van huis zijn.  Uit Poitiers vertrokken. Via de drukte en uitlaatgassen de stad verlaten. Automobilisten zijn beleeft hier in Frankrijk, we krijgen vaak voorrang.
Af en toe een buitje maar geen plensbui. Met de regenkleding aan "pas de problème" zou je zeggen.
Zo is alles relatief. De flow zit er goed in. Bij 35 km in het 12e eeuwse kerkje van St. Maurice-de-la-Clouère gepauzeerd. Oude muurschilderingen en een verhoogde vloer vanwege de ligging aan een riviertje. Wat gegeten en gedronken op de kerkbank.
Weer op weg en vervolgens de zegen van Saint Jaques gekregen. Over kilometers lange landwegen zonder schuilplek volle bak regen.
Troostend met de gedachte dat het vanaf nu alleen maar beter kan worden door gefietst en ons door het zonnetje/wolkje laten drogen.
De 1000 km grens op het tellertje gepasseerd. Vervolgens in een prachtig middeleeuws stadje Charroux aangekomen. Bij Franse VVV een stempel en een overnachtingsadres gekregen van een Chambres d'Hotes (B&B).
Claudine een vriendelijk oudere dame is de eigenaresse (slecht ter been) Vanaf onderaan de trap riep ze het kamermeisje wat ze ons allemaal moest uitleggen. Krakende houten vloeren. Geweldig. Fietsen in de garage.
Opgefrist en rondwandelen. Een bezienswaardigheid in Charroux is de hoge achthoekige toren uit 1096 en was een onderdeel van een grote abdij en staat een beetje scheef. Biertje op het terras.
Vanaf 19.00 naar het restaurant bezoeken. Morgenvroeg bij Claudine aan de keukentafel ontbijten. We zijn benieuwd.
C'est la vie.

1. Joke:
    17 juni 2016
    Jammer van het weer. Maar zo als je al zegt het kan alleen maar beter worden. Bon Apeti.
  2. Frank en Marjo:
    17 juni 2016
    C'est une belle histoire. Dommage quant il pleu, mais qui c'est la vie.