Puenta la Reina

28 juni 2016 - Puente La Reina, Spanje

Dinsdag 28 juni
Het was koud vannacht. Diverse uilen horen roepen. Ontbijtje genuttigd en boeltje ingepakt. Dit is echt een routineklus. 10 tassen van klein naar groot en alles heeft z'n eigen plek.  Even een stuk drukke weg waar we een groep van 10 gieren hoog in de lucht zagen rondcirkelen. Het routeboekje vermeldde dit al dat deze vale gieren hier veel voorkomen.
Via een verkeerd gekozen grindpad op een doodlopende weg bij een rivier aangekomen. Een prachtig stukje natuur was het wel.
Het grindpad was daarbij smal met hier en daar een distelstruik. Hier is Diana met haar fietstas langs gereden en miste ze verderop een gewassen fietsbroek met wasknijpers. Teruggereden hing "de was" inderdaad in de distelstruik.
Weer op de route zijn we door een prachtige kloof gereden. De kloof van Lumbier, het broedgebied van de vale gier. Enorme vogels met een spanwijdte van meer als twee meter zeilden door en boven de kloof. Ook fietsten we hier door 2 in de rotsen uitgehakte tunnels. Pikdonker.
Na de kloof weer verder via lange landwegen door het berglandschap .
Grote gebieden met gele korenvelden. Heuvel af en op en een brandende zon kost veel energie. Eindeloze landschappen met af en toe een kerk en een paar huizen.  In een gehuchtje Indurain in het portaal van de kerk gepauzeerd. De westen wind nam toe. De in bloei staande gele Brem ruikt heerlijk en rook je al op afstand door de wind.
Uiteindelijk in het pelgrimsplaatsje Puenta la Reina op een kampeerplek bij een pelgrimsherberg. Hiervoor moest nog wel een zeer steil grondpad overwonnen worden...Pfff..
Maar het is wel een plek met een heerlijke pelgrimsmaaltijd en een koude Amstel cerveza. Morgen iets rustiger aan, maar ja dat hadden we voor vandaag ook in petto. Het leven van een "peregrinos" blijft onvoorspelbaar.

1. Theo:
    28 juni 2016
    Ik kan nu maar 1 woord bedenken: sterkte en Buen Camino!
  2. Frank en Marjo:
    28 juni 2016
    Dat waren er 3 Theo maar wij wensen hetzelfde!
  3. Wim Fredrix:
    29 juni 2016
    Beste Klaas en Diana, moe ligt de routedirecteur in zijn campertje aan de Adria zijn dagelijkse plicht te vervullen. Zijn pilgrimspupillen met raad en daad bij te staan in hun tocht vol ontberingen. Welnu routedirectie heeft vandag op het eiland Hvar weer even de kneepjes van het routedirectievak kunnen uitoefenen en een mooie route kunnen uitstippelen. Tevens blij dat jullie nu in Puente la Reina zijn aangekomen, want vanaf nu is de routekennis weer optimaal. Jullie gaan de laatste fase in en niet de minste de beroemde Camino Fraces is nu jullie pad en de ontmoetingen met medepelgrims zullen vanaf nu veelvuldig zijn. Korton nu begint pas het echte pelgrimswerk. Hou moed en de koers recht op SdC. Buen Camino en verder zal er binnekort een variant van het liedeje "een broekje in branding " verschijnen , nl. Een broekje in de .........!
  4. Michel en wilma:
    29 juni 2016
    Hallo volharde fietsers,ongeveer twee derde zit erop. Knap werk geleverd jullie twee. Wij blijven volgen....nog veel plezier. En pas goed op elkaar! Groetjes Michel en Wilma
  5. Kitty:
    29 juni 2016
    Weer met veel genoegen jullie reisverhaal gelezen. Wat zijn het weer mooie foto's, oftewel wat een mooie omgeving en moeten jullie afzien! Bewonder jullie doorzettingsvermogen. Jullie zullen vast trots op jezelf zijn en af en toe extra endorfine toegediend krijgen. Wat een trip! Geweldig dat jullie hiertoe in staat zijn. Wens jullie nog een veilig vervolg!