Estella

29 juni 2016 - Estella, Spanje

Woensdag 29 juni
Klapperend tentdoek door de stevige westenwind. Halverwege de nacht werd het rustiger.
De kerkklok klinkt in het dal bij het ontwaken en we gaan aan het ontbijt in de eetzaal.
We zien een Spaans stel al vertrekken met grote rugzakken.
De fietsbanden nog eens nagekeken. Alles oke.
Te voet het plaatsje Puente la Reina ingelopen. Gisteren hadden we hier geen aandacht voor. Diverse wandelende pelgrims die weer verder gaan.
De plaats en straatnamen worden hier ook in het Baskisch weergegeven. In de kerk nog een beeld van St. jacob uit de 14e eeuw op de foto gezet. Eind van de ochtend weer op de fiets. We doen rustig aan en we fietsen naar Estella een bezienswaardige plaats.
Om hier te komen een aantal behoorlijke beklimmingen. Of ervaren we dit alleen maar zo...
Op de camping in Estella een plekje gezocht en het oude centrum bezocht. Nog aan het zwembad gelegen. Vandaag een pelgrimsdip maar de moraal stijgt weer. Naast ons op de camping is nog een Nederlander neer gestreken. Iemand die half Europa doorfietst en twee jaar op Ibiza heeft gewoond maar nu weer rondreist.
Zo komen we mensen tegen van diverse pluimage. Morgen weer genieten van onze fietstocht.
14 juli zien we Santiago de Compostella  !!

1. Joke:
    29 juni 2016
    Wat beleven jullie mooie momenten. Zo fijn om mee te genieten. Hou de moed erin. Knuffels
  2. Kitty:
    29 juni 2016
    Fietsen lijkt mij dan toch fijner dan zo'n voettocht. Dus jullie hebben nog dik 2 weken te gaan? Intussen zijn jullie vast totaal stress loos, omdat jullie nu al 3 weken weg zijn uit de "normale" wereld, waar steeds van alles moet en veel op de tijd van de klok gebeurd. Leuk ook om zoveel verschillende mensen te ontmoeten en te spreken. Nog geen heimwee?
  3. Theo:
    29 juni 2016
    Nog ff! Ik weet het, makkelijk gezegd vanuit een luie stoel, maar nog slechts 2 weekjes en het doel is in zicht. Op tijd je rustmomenten nemen en dan komen jullie er (bijna) vanzelf!! Buen Camino!
  4. Wim Fredrix:
    29 juni 2016
    Rustig dagje, prima vooral met de westenwind ! Steek maar een kaarsje voor st jacobi op dat die wind voordat jullie de Meseta bereiken 180 grd. gedraaidcis. Voor morgen Viana een heel plaatsje (hebben ze hele mooie stempels), of misschien zelfs Logrono. Voor de rest geniet ervan want met nog ruim twee weken in de fietsvoorraad schat ik in dat jullie nog flink in remmen moeten knijpen om niet eerder in SdC aan te komen. Je kunt ook de "henkie-oplossing" kiezen en lussen gaan rijden. Kijk maar Buen Camino .
  5. Janien:
    30 juni 2016
    Wat n geweldige verhalen en prachtige foto's! Echt zo'n top prestatie die jullie hier neerzetten! Neem op tijd je welverdiende rust en probeer er ook nog n beetje van te genieten ondanks dat het soms even flink doorbijten is. Voordat je het weet heb je straks je doel bereikt. Heel veel succes nog deze laatste twee weken!