Vertrek

4 juni 2016 - Tilff, België

Zaterdag 4 juni
Om half tien uitgezwaaid door vrienden en straatgenoten en de straat uit gefietst.
Spannende dag want met bepakking hadden we nog niet echt gefietst.
De 30 kg bagage is duidelijk aanwezig maar het zal wel wennen...hoop ik.
Het route boekje geeft twee routes aan naar Luik. Wij kiezen voor de mooiste via de voerstreek. De weg naar Klimmen was de eerste klimproef. Via Teuven, het belgenland binnen gefietst.
De voerstreek is prachtig maar er zijn ook behoorlijke beklimmingen.
We zien op diverse plekken langs de route al aanduidingen van de pelgrimsroute.
Dan zitten we goed, dachten we....
De pelgrimsroute is namelijk aangegeven voor wandelaars waardoor we op een landweg door de blubber moesten. Gelukkig is het deze dag droog gebleven.
We hebben allebei de route op het stuur maar het blijft opletten. Na een verkeerde afslag ging het een aantal kilometers bergaf het dal van de Ourthe in. Dat bleek dus verkeerd. Een tweetal dames op leeftijd hebben ons een afkorting gewezen. De dames kwamen uit Belgisch Limburg en hadden nog een oud verhaal over de smokkelpraktijken tussen Nederland en België. De afkorting was wel een zeer steile weg uit het dal.
Nogeven naar een hotel of pension gezocht in Tilff. Geen resultaat. Dan maar de camping op. Pizza op dorpsplein van Tilff gegeten. Vannacht even een stevige bui maar we hebben het droog gehouden. Resultaat vandaag 87 km inclusief omwegen.

1. Geert:
    5 juni 2016