Parijs

10 juni 2016 - Villiers-sur-Orge, Frankrijk

Vrijdag 10 juni
Prima nacht in de herberg en na ontbijt de tassen weer aan de fiets.
De hartelijke overbuurvrouw zwaaide ons enthousiast uit.
Op naar Parijs !
Vanuit het "platteland" Parijs in de verte zien verschijnen is bijzonder.
 Appeltje gegeten op een landweg waar het opstijgend vliegverkeer over kwam. Zeker iedere minuut een vliegtuig. Via een kilometers lang fietspad "canal de Lourque" het centrum in gefietst. Op het Place de Bastille was het erg druk. Via trottoirs, zebrapaden en tegen het verkeer in bij de Notre Dame aangekomen. Even rondgehangen in de drukte en weer het juiste spoor op gezocht. Via omwegen en vaak de richting vragen uiteindelijk na 108 km en "tuttikaputti" op de camping aangekomen. Tentje op zijn plek. Aandachtig werden we beken door franse overburen. Ze waren verbaasd wat allemaal uit onze tassen tevoorschijn kwam. We kregen een "bravo" toen we als laatste een fles wijn en 2 plastic wijnglazen  lieten zien. Later aangeschoven op het terras voor wedstrijd Frankrijk-Roemenië.
Was gezellig tussen Fransen, Belgen, Duitsers en Roemenen.
Patatje mayo erbij... Heerlijk.
De fransen wonnen en er was een complete vuurwerkshow te zien alsof ze al kampioen waren.
Bonne nuit

1. Marion:
    11 juni 2016
    Heerlijk na z'n rit een patatje mayo, ook wel zeer verdiend! Ik blijf het knap vinden wat jullie doen. Succes morgen!
  2. Wim Fredrix:
    11 juni 2016
    Ah, 108 km, tuttikaputti, tentje, frietje mayo, dat begint het erop te lijken. Vanaf nu is het afgelopen met de plezierritjes luxe resorts met wellness, copieuze maaltijden. Nu zo nu en dan nog een forse ⛈ en dan begint het echte pelligrino-gevoel te komen !!!! Hou moed er verder een bueno camino !
  3. Kitty:
    11 juni 2016
    Nog veel veilige kilometers en een plezierige reis!