Fonaine-Chaalis

9 juni 2016 - Fontaine-Chaalis, Frankrijk

Donderdag 9 juni
Gisteravond nog lekker gegeten na wat gestoei met de franse menukaart. Grappig was dat de serveerster iets op de menukaart
uitbeeldde. Het leek op lendebiefstuk.
Na het eten nog wat rond gewandeld in Coucy tussen de stadsmuren. Nog even met een ouder Nederlands echtpaar gesproken. Buiten op het terras nog een biertje genuttigd.
Goed geslapen en om 8.00 aan het ontbijt.  Appeltje mee voor onderweg. Om 11.00 uur na 30 km koffiestop in Attichy. Lokale dorpsfiguren aan het lootjes krassen en al aan de borrel.
Wel wifi maar geen wachtwoord..
Onderweg nog een ree gespot langs de bosrand.
Aan de voet van het prachtige kasteel van Pierrefonds aan de lunch. Heerlijk zonnig weer. Mooie fietspaden door de bossen.
Tegen 5 uur bij een B&B in Montepilloy aangeklopt helaas "complet".
Doorverwezen naar de volgende plaats Fontaine Chaalis 5 km verderop. Auberge de Fontaine echter hier was Niemand aanwezig. De overbuurvrouw wist te vertellen dat er pas om half zeven iemand aanwezig zou zijn. Ze nodigde ons uit om bij haar te wachten. Op het terras achter de villa schilde ze voor ons appels en dronken we zelf gemaakte appelsap. De familie zit in de appelteelt. Leuk gekletst en gelukkig was er nog een kamer vrij in het hotel. Op diverse plekken vandaag geen stempel kunnen krijgen omdat de "marie" niet open was.
Nu aan het diner van het hotel buiten op het terras.
Morgen Parijs !!!

1. Kitty:
    9 juni 2016
    Wat een avontuur! Voorzichtig in Parijs!
  2. Marion:
    9 juni 2016
    Wat lijkt het me ontzettend leuk om zoveel diverse mensen te ontmoeten! Bijzonder dat er nog mensen zijn die je spontaan in hun huis uitnodigen! Bedankt weer voor het delen van jullie mooie momenten!
  3. Wim Fredrix:
    9 juni 2016
    Blijkbaar was het vandaag appeltjesdag, echter jullie zijn gewaarschuwd: bewaar een appeltje voor de dorst voor de eindeloze mesata !
  4. Frank en Marjo:
    9 juni 2016
    Wat een gastvrije overbuurvrouw, leuk! Appel in t Frans is pomme maar dat zullen jullie nu wel weten.