Navarrete

30 juni 2016 - Navarrete, Spanje

Donderdag 30 juni
Op tijd uit de veren en op pad.
Meteen een aantal kilometers bergop. Die ochtendgym hebben alweer gehad. Vandaag veel pelgrims op de route. Twee jongens uit Korea op de fiets naar SdC.
En te voet :
Een gezin uit Roemenië. Een stel uit Brazilië. Een vrouw uit Canada. Een jongedame uit USA. Een dame uit Duitsland.
Bij de waterput in Viana een Catelaan op de fiets. "Geen Spanjaard" zei hij maar Catalaan!
(gevoelige kwestie)
De fiets en wandelroute kruisen elkaar vaak. Waar wij het asfalt volgen gaan de wandelaars de geitenpaadjes op. Ze zullen wel eens denken konden we maar een stukkie achterop. In Viana, een middeleeuws vestingstadje, aan de koffie. In de kerk staat Jacobus afgebeeld als "Santiago Matamores" op een paard en met een zwaard.
Naar Logrono de hoofdstad van de Rioja. Hier veel ooievaarsnesten en zelfs in de boom. Verder naar Navarrete. Eerst een pilsje op terras onder toeziend oog van een groepje Spaanse opa's.
6 stempels vandaag voor in het paspoort ! Weer mooie landschappen gezien.
Nu op de camping in Navarrete. Restaurant is dicht. Dan maar aan de eigen voorraad. De komende dagen liggen de campings ver uit elkaar. Maar dat zien we morgen wel weer.
Hasta mañana

1. Wim Fredrix:
    30 juni 2016
    Goed opgeschoten Diana en Klaas. Aan de waterput in het mooi Viana hebben wij (Piet, Henk en ik) goede en minder goede herinneringen. Na eerst daar de ingekochte picknick te hebben genuttigd moesten wij vervolgens constateren dat de weg kilometers lang opgebroken was. Betekende cyclecross. Indien jullie op zoek zijn naar een campings morgen, denk aan Nejera, camping El Ruedo. In de voormalige stierenarena overnachten is een eenmalige belevenis. Goed te horen dan vandaag er geen vale gieren maar ooievaars boven jullie Hoofden gevlogen hebben. Begon mij over die gieren al flink zorgen te maken ! Morgen op naar het mooie stadje met de nog mooiere naam Sante Domingo de Calzado of zoiets. buen Camino en hounkoers op SdC.
  2. Kitty:
    30 juni 2016
    Jullie hebben de juni maand op een mooie manier afgesloten.
  3. Theo:
    30 juni 2016
    Wat kan ik zeggen: prachtige reis en geweldige foto-momenten.Blijf vooral genieten !!
  4. Frank en Marjo:
    30 juni 2016
    Geweldig welke mensen jullie tegenkomen. Mooie foto's . Blijf genieten , wij genieten mee